Witamy!

Ośrodek Centralnego Szkolenia Maszynistów we Wrocławiu jest najstarszą placówką tego typu w kraju, działającą od 1950 roku. Obecnie OCSM działa w oparciu o najnowsze Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. "W sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych" (Dz.U. Nr 118 z 15.10.2001 r., poz. 1263).



Prezentacja możliwości elektrowozu ET22 spółki PKP Cargo

Przy Ośrodku działalność prowadzi Państwowa Komisja Egzaminacyjno-Kwalifikacyjna, która po zakończonym kursie egzaminuje słuchaczy i nadaje państwowe uprawnienia maszynistów ewidencjonowane w Centralnym Rejestrze Operatorów w Warszawie.

Ponadto OCSM posiada możliwości organizacyjno-prawne do przeprowadzenia szkolenia na terenie działalności Waszego zakładu pracy, pod warunkiem zorganizowania 15-osobowej grupy. Kursy w OCSM rozpoczynać się będą zawsze w pierwszy poniedziałek miesiąca.

Październik 2017 Maj 2017 Grudzień 2016 Styczeń 2016 Grudzień 2015 Październik 2014 Sierpień 2014 Lipiec 2014

Kłopoty z filtrem cząstek stałych

2015-12-06 | Karolina Poznańska

frazy kluczowe: transport, logistyka, przewozy, mechanik, diesel, dpf, adblue

Jedną z najbardziej problematycznych części w silnikach wysokoprężnych są filtry cząstek stałych. Filtry te mają za zadanie ochronę środowiska naturalnego, poprzez wyłapywanie ze spalin cząsteczek sadzy. Jednak DPF najczęściej sprawiają więcej kłopotów niż pożytku.
Jakie problemy mogą być spowodowane filtrami cząstek stałych?Pierwszym, bardzo popularnym kłopotem, jest przymusowe zwiększenie częstotliwości wymiany oleju silnikowego. DPF powoduje przyśpieszenie gromadzenia się oleju w silniku, co może prowadzić do poważnych jego uszkodzeń.Kolejnym uniedogodnieniem jest możliwość zmniejszenia mocy silnika wraz ze wzrostem zużycia paliwa. Nikt nie chce płacić więcej za paliwo, jednocześnie przejeżdżając mniej kilometrów.Wszystko to powoduje też skrócenie żywotności silnika.
Rozwiązanie tych problemów może być proste, wystarczy pozbyć się części sprawiającej kłopoty.Jednak, jeśli nie jesteś mechanikiem samochodowym, przypominamy: Powierz specjalistom usuwanie filtra cząstek stałych, robiąc to na własną rękę możesz uszkodzić samochód. Ja osobiście polecam tych specjalistów: http://www.diagnostic-car.pl/usuniecie_dpf_fap

Jak wygląda usuwanie DPF?Mechanik zdemontuje filtr cząstek stałych, rozetnie go i usunie wnętrze, a następnie zaspawa, tak aby nie było widać śladów ingerencji. Całość nie trwa dłużej niż 5 godzin.
Jeśli problemy nie miną wraz z usunięciem filtra polecamy przegląd samochodu, nie wszystkie wyżej wymienione problemy mogą mieć związek z filtrem cząstek stałych. Warto również korzystać ze sprawdzonych warsztatów samochodowych, aby mieć pewność, że naprawa przebiegnie sprawnie i bezproblemowo.

'

W obiektywie
transport
logistyka
przewozy
mechanik
diesel
dpf
adblue

Warto zobaczyć: